Sarah Hennies – Falsetto

22.11.2018

Serre dei Giardini Margherita

Bologna

21.30

"Falsetto is a strange, physically difficult, fumbling, deliberately incompetent (or maybe a different type of expert) performance played almost entirely with small bells found at thrift stores, purchased with the criteria that they must in some way sound unusual or broken or just “not nice,” and also that they cost less than $5 each. The sound of the bells is great. When layered, it's a complex, weird, and unpredictable sound made with exceedingly humble means – literally just jostling a bunch of crap around that I found at Goodwill. However, the content and performance of the piece may cause some feelings of uncertainty and confusion in the unassuming spectator. One unhappy concert reviewer went so far as to say, “I thought I didn't understand percussive theory anymore. Hell, I thought I didn't understand music anymore." (Lateral Addition, 2016)

Sarah Hennies (Louisville, 1979) è compositrice e percussionista di base a Ithaca, NY. Il suo lavoro è basato su una pratica che sottolinea la relazione complessa tra psicoacustica, identità queer e arte performativa.

Hennies è attualmente membro di Meridian, gruppo di improvvisazione fondato con Greg Stuart e Tim Feeney, lavora in duo con Jason Zeh, ed è parte del Queer Percussion Research Group con Jerry Pergolesi, Bill Solomon e Jennifer Torrence. Verso la fine del 2017 ha presentato, presso la Issue Project Room (NYC), Contralto, un film con un cast di donne transgender con colonna sonora dal vivo per quartetto d'archi e tre percussionisti.

Nel 2013, Hennies ha fondato l'etichetta discografica Weighter Recordings, tramite cui ha pubblicato opere di artisti che lavorano ai margini della musica contemporanea.

Serre dei Giardini Margherita – Via Castiglione 134, Bologna

Ingresso libero

Parte della rassegna Ascolti Verticali a cura di Gaspare Caliri e MU in collaborazione con Kilowatt.